Opgeleverd!

31 oktober 2014

IMG_1067

21 september 2013 : Open Dag Kleiburg

Iets meer dan een jaar geleden. Het is 21 september 2013. Ik ben voor het eerst op een Open Dag van Kleiburg “De Flat”. Ik ben op het bovenstaand foto-moment totaal onwetend van het feit dat mijn zoons (die ik beiden heb meegevraagd) uitgerekend in de ruimte staan die veel later de entree van mijn zojuist opgeleverde woning zal blijken te zijn… Mijn jongste zoon León woont dan al geruime tijd in de Bijlmer op de Raden Adjeng Kartinistraat. Ik heb de Bijlmer inmiddels en via hem leren kennen als een geweldige wijk. Een wijk die mij in veel opzichten aan mijn geboortestad Rotterdam doet denken, alwaar ik niet alleen ben opgegroeid maar ook tot mijn 46-ste heb gewerkt. De Bijlmer is -net als 010- behoorlijk windgevoelig, multi-cultureel en kent een geweldige sfeer. In tegenstelling tot het Gooi (alwaar ik nu verblijf) kan je er makkelijk contact maken met vrijwel iedereen, zonder dat ze je als een soort van valse gulden bekijken, en het karakter van de wijk is heel relaxed. Graag zou ik – nu beide zoons al enige tijd mijn huis uit zijn- (Manuel , de oudste, woont al langer anti-kraak in de Kinkerbuurt in Amsterdam, León woont inmiddels in de Jordaan) terugkeren naar de roots van Rotterdam, maar ik ga het reizen tussen daar en de plaats waar ik momenteel werk, te weten Hilversum, niet trekken. Waar ik in essentie naar terugverlang is het wonen in de grote stad, en ik kan nou wel denken dat ik terug zal keren op het moment dat mijn werk is afgelopen, maar dan, wat dat duurt nog een tijd, waarom zou ik niet…..

IMG_0924

21-09-2013, Open Dag Kleiburg, Raden Adjeng Kartinistraat op de maquette van de Bijlmer, de maquette waar Kleiburg vanzelfsprekend deel uit maakt

IMG_0935PS

Open dag Kleiburg 21 september 2013, León en Manuel, met rechts op de voorgrond Kleiburg

IMG_1056

21 september 2013, Kleiburg, fase 1en 2, de doorgangspoort en Kleiburg 10a in de oerfase

31 oktober 2013 Open Dag Kleiburg; locatie is momenteel de fietsenstalling onder mijn woning

31 oktober 2013 Open Dag Kleiburg; de locatie alhier gefotografeerd zal later de fietsenstalling onder mijn woning blijken te zijn…

 

meer foto’s zien van de Open Dag in september 2013: volg de link. Ik vrees dat de link niet in een nieuw venster opent, dus keer met de terugknop naar het blog retour.

20130921 Open Dag Kleiburg 046

 

Via dit blog heeft u kunnen lezen wat de voorgeschiedenis is geweest. Nu is het moment van eerste oplevering daar. Om 13.30 uur zijn verzameld Dick de Groot namens Interieur-klus, Maaike Thijssen namens M+M design, Martin Stegeman en Farid Dilloe namens Homij, en Wout Schuurmans namens Kondor Wessels Amsterdam. Ik heb het uiteindelijke stucwerk nog niet mogen aanschouwen, de hele woning is vrijwel volledig glad getrokken…

IMG_8828PS

Dilloe en Stegeman

Thijssen en Schuurmans

Thijssen en Schuurmans

 

Denk niet dat alles ok is, er zijn absoluut punten die moeten worden nagelopen. Hoe staat het op de tekening?

IMG_8833PS

Zit het stroompunt op de juiste afstand?, hêhhêhhêh…

IMG_8843PS IMG_8844PS

IMG_8849PS

Niet onbelangrijk: de meterstanden.

IMG_8850PS

 

Nou, denk niet n.a.v. deze foto’s dat het zo gepiept is, de oplevering neemt wel een anderhalf uur in beslag. Er zijn enige aandachtspunten geconstateerd, en deze zullen worden aangepakt.

Daar staat ze, temidden van de heren, met de golden key….

IMG_8856 + inlay

Never change a winning team!

Na de oplevering komt tegen drie uur Dominik Matfiak langs, hij is ingeschakeld via M+M, Dominik zal namens Domus BV het tegel-, schilder- en badkamerwerk uitvoeren.

Met hem lopen we de woning in om e.e.a. te bekijken/bespreken etc. Maandag 03 november al zullen er door zijn team werkzaamheden worden opgestart.

IMG_8872PS

Dominik Matfiak (r), Domus BV

IMG_8873PS IMG_8876PS

IMG_8885PS

Nadat Dominik de flat heeft verlaten komt het allerlaatste onderdeel van de dag; het is inmiddels tegen vieren, ik ga met Maaike naar de bouwkeet van Wout om de laatste zaken in ontvangst te nemen.

IMG_8895PS

Duckstad? Nee, Kleiburg.

We nemen ondertussen afscheid van Farid en zijn collega.

IMG_8896PS

Eindelijk. Weekend!

Napraten over de oplevering en bepaalde zaken duidelijk krijgen, het gebeurt allemaal nog in de bouwkeet. Uitreiken sleutels, overhandigen van het proces verbaal van de 1e oplevering, dat soort dingen.

 

IMG_8901PS IMG_8906PS

Dan volgt er nog een verrassing. Een mooi en tevens goed gevuld gereedschapskistje (zie foto met tafel, het kistje staat onder de paperassen), dit alles i.v.m. het verdere vervolg van mijn woning. Ik vrees dat ze me veel te hoog inschatten, hêhhêhhêh!

 

 

Zaterdag 01 november.

Open Dag Kleiburg. Kondor Wessels heeft -in de persoon van Isa Koopmanschap- eerder die week, op donderdag 30 oktober, gevraagd of mijn flat op de Open Dag kan worden opengesteld voor rondleidingen. Daar heb ik absoluut geen bezwaar tegen. Ik ga er zelf sowieso nog heen, en Manuel heeft aangegeven ook te willen kijken, ik haal hem na zijn werk bij Starbucks om half vier op vanaf station Zuid.

Happy Bijlmer

Happy Bijlmer op de galerij fase 3

Fase 1 en fase 2 gezien vanuit fase 3, op de benedengalerij

Fase 1 (r) en fase 2 (l) gezien vanuit fase 3, op de benedengalerij

inzoomend op de woning, zon in de poort.... :-)

inzoomend op de woning, zon in de poort…. 🙂

Na aankomst gaan we eerst naar fase 3, naar de modelwoningen, het is lekker druk, we drukken Willem Gaymans de hand, spreken even met Maartje en Maaike in hun modelwoning. Er hangen aldaar aan de buitenkant positieve verhalen over hun bijdrage aan de diverse kluswoningen. Die positieve geluiden kan ik alleen maar en van harte onderschrijven. Wat hebben deze beide dames veel voor mij gedaan…

IMG_8944PS

Ik moet er heen: in fase 3 is de binnenstraat nog onaangetast, we gaan naar de plek waar mijn gelijksoortige woning vrijwel in oorspronkelijke staat verkeert. Ziehier mijn grote en kleine raam aan de zijkant van de poort…. En kijk ook waar de vroegere woning begon. De ruimte van de binnenstraat is bij mijn woning getrokken. De vloer op de voorgrond, voor de eerste staander, is bij mij inmiddels weggebroken voor de doorgangspoort.

IMG_8951PS

IMG_8957PS

Het kleine raam….

IMG_8952PS

Onder: de drie ramen die in mijn woning nabij de keuken zitten, de hoek van het huis. De ramen rechts daarvan zijn -vanzelfsprekend met de vloer- weggebroken t.b.v. de doorgangspoort.

IMG_8959PS

Het is bijna half vijf als we naar mijn woning lopen. De deur staat open en we lopen de ingang binnen, op datzelfde moment komt Isa Koopmanschap (die de bezoekers heeft rondgeleid) met gasten naar beneden. Ze schrikt enigszins van onze aanwezigheid, maar ik maak mij direct bekend als eigenaar. De bezoekers beginnen ons daarop spontaan en handengevend te feliciteren met de woning, ik sta er verrast en ongetwijfeld schaapachtig-lachend bij…

Isa studeert MER (Management, Econonie en Recht) en is momenteel stagiair bij Kondor Wessels Amsterdam.

IMG_8969PS

Isa Koopmanschap, stagiair KWA

We hebben met haar een geanimeerd gesprek over het project Kleiburg. Ook zij komt -net als zoveel anderen die ik ben tegengekomen op de Open Dagen- op mij over als een zeer gemotiveerde medewerker, wat dat betreft heeft KWA de wind wel mee hoor…

IMG_8968PS

Isa, Kleiburg 10a.

Isa gaat retour naar fase 3, de open dag is vrijwel ten einde, ik loop met Manuel de woning in, naar boven, hij heeft de laatste werkzaamheden (stuckwerk) nog niet gezien. Even later wordt er aangebeld; er komt een vriendelijke vrouw naar boven die vervolgens aan ons vertelt dat zij zojuist een optie op een woning in fase 4 heeft genomen, zij had ons gezien en vroeg zich af of zij even mocht kijken in mijn flat. Natuurlijk, geen probleem. Na informatie over de woning te hebben uitgewisseld geeft Manuel haar het blogadres, en natuurlijk vraag ik of zij op het blog mag worden vermeld, welke toestemming zij verleent.

IMG_8972PS

optant klusflat fase 4

IMG_8973PS

 

optanten klusflat fase 4

Dit is wel een aspirant-koper die -vooropgesteld dat zij haar optie uiteindelijk omzet in een aankoop- pas ver in 2015 of mogelijkerwijs zelfs in 2016 in haar huis aan de slag kan. Kleiburg kan niet anders dan als een onverwacht groot succes worden aangemerkt. Indien de belangstelling voor fase 2 heel klein was gebleken dan zou fase 1 het eindstation zijn geweest; fase 2 t.e.m. 4 zouden in dat geval gesloopt zijn. Het is echter anders gelopen.

Na afscheid te hebben genomen van onze bezoekster komen Maaike en Maartje langs.

IMG_8982PS

Maartje heeft al enige tijd de woning niet bezocht. Het is al later, de duisternis begint in te vallen.

IMG_8991PS

Deze vakvrouwen kijken samen nog eens kritisch naar de woning en komen zodoende tot een aantal opleverpunten. We spreken af dat we contact gaan houden, aanstaande maandag 03 november starten de vervolgwerkzaamheden in de woning.IMG_9000

 

Ook van Maartje en Maaike nemen we afscheid, en we nemen tot slot nog een paar plaatjes van de woning en de omgeving.

IMG_9006PS

poort vanuit het grote raam gezien

IMG_9007PS

vanuit de flat, fase 2 en 3

 

maandag a.s. 03 november het vervolg, tot dan!

 

 

5 thoughts on “Opgeleverd!

  1. Wat een geweldig project is dit geworden! En jouw verslaglegging is uniek!
    Gefeliciteerd jullie alledrie, ik kijk reikhalzend uit naar je Open Dag voor vrienden/fans.

Plaats een reactie