Nieuwjaars-, Verjaar- en Open-Dag

Vrijdag 02 januari 2015.

Aan alle bloglezers de allerbeste wensen voor 2015! Jazeker, beetje laat, maar het mag nou eenmaal gedurende de gehele maand januari.

ik vier de 2e dag van het nieuwe jaar met León en Manuel, ff koffiedrinken op Sloterdijk. Voor één onzer is dat een zogeheten thuiswedstrijd, haha!

20150102 Sloterdijk
Zaterdag 03 januari 2015.

En alsof het niet opkan: León is jarig vandaag. Hij, broer Manuel en ik hebben ’s middags afgesproken op het Centraal Station. Die middag ga ik eerst langs Kleiburg, en vervolgens met de metro naar CS. Vanaf het metrostation zijn de werkzaamheden aan Kleiburg’s fase 3 goed zichtbaar. De bekende kluswoningreclame die zich bevond op de bovenverdiepingen van fase 3 (bij de linker knik op de grens bij fase 2) heeft plaats moeten maken i.v.m. de sloop en de verdere werkzaamheden.

20150103 Kleiburg 01

20150103 Kleiburg 03

Je kijkt nu dwars door de flat(s) heen.

20150103 Kleiburg 02

We gaan vanaf CS naar de Jordaan, de huidige thuishaven van León,  en we wandelen daar wat. Het is koffiebonen kopen bij ’t Zonnetje op de Haarlemmerdijk, we drinken bij Boca’s aan de Westerstraat naast koffie ook aardig wat Irish Cream, en kennelijk zitten deze jongens maar al te graag voor een schilderij, hêhhêhhêh… Met excuses voor de ruis, dit zijn “not-so-smart-phone”-foto’s.

20150103 @Boca's

We eindigen ’s avonds met een bescheiden etentje op de Brouwersgracht.

20150103 Brouwersgracht 2

20150103 Brouwersgracht

Nadien gaan we met de metro naar Kleiburg, want ook de W-I-C is een beetje jarig, de ruwbouw ervan is gereed, dankzij de inspanningen van Interieur-Klus’-er Dick de Groot, en de jongens willen het ook nog wel even zien.

IMG_0882PS

IMG_0895PS B&W

Woensdag 14 januari 2015-

-is Kleiburg in het nieuws op zender AT5. Martie Severt, één van de trouwe lezers van mijn blog, is zo aardig geweest om de link van het programma “Straten van Amsterdam” door te sturen. Ik plaats de link alhier en hoop dat deze nog enige tijd zal blijven werken. Even weer opletten, al mijn links openen niet in een nieuw venster, terug naar het blog moet door middel van de “click to go back”-arrow…

http://www.at5.nl/gemist/tv/272/18143/woensdag+14+januari+2015+-+17%253A20

Zaterdag 17 januari 2015

Op de fiets naar Kleiburg, het is enigszins koud, maar prachtig weer. Tja, hoe zal ik het verkopen…. de laatste Open Dag van Kleiburg was niet echt de laatste Open Dag, want vandaag is er weer één. Als ik me goed heb laten informeren zijn er nog iets van 12 kluswoningen te koop, en ook op deze allerlaatste(?) Open Dag van 14.00 tot 16.00 uur is mijn woning weer opengesteld voor belangstellenden, zodat zij zich een idee kunnen vormen over hoe het zou kunnen worden. Ik zorg dat ik er wat eerder ben, want al een tijdje niet langs geweest. Inmiddels is de laatste binnendeur door Kondor Wessels geplaatst en zijn er weer wat vorderingen in het huis. Ik heb inmiddels een witte(re) W-I-C.

IMG_0968PS

IMG_0969PS

IMG_0971PS IMG_0975PS

Mart van der Kam komt met Manuel langs om de flat te bekijken.

IMG_0955PS

Een uur voordat de OD zal starten meldt Kondor Wessels’ zich -in de persoon van Isa Koopmanschap- met de nodige toeters en bellen, d.w.z. er wordt een “De Flat-overall” op mijn deur geplakt en tevens is het vanaf nu vlaggetjesdag, dit alles ten teken dat mijn flat open zal staan voor bezoekers.

IMG_0930PS

Dynamisch type, die Isa, want nauwelijks zonder bewegingsonscherpte op de foto te krijgen, hêhhêhhêh….Ik vrees dat de paspoppen die eerder op de Open Dagen werden gebruikt reeds door Kondor Wessels zijn verkocht…

IMG_0981PS

IMG_0982PS

Ik ben behoorlijk dankbaar dat ook architect Maaike deze middag aanwezig zal zijn in de woning, bij echte “hardcore-questions” over de flat is zij uiteindelijk degene die wel de juiste antwoorden kan geven…..

IMG_0992PS

Maken wij ons tegen het begin van de Open Dag -14.00 uur- nog zorgen of we wel mensen zullen gaan zien deze middag…Die zorgen worden heel snel weggenomen, er zijn nog nooit zoveel bezoekers langs geweest. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat niet alleen belangstellenden/aspirant-kopers de woning bezochten, maar dat er ook aardig wat kopers en bewoners van de flat langskwamen.

Één van de eerste bezoekers deze middag is deze jongeman, hij heeft zijn jonge jaren in de Flat Kleiburg gewoond, geweldig om te horen. Hij is van beroep electricien, wat er voor zorgt dat-ie persé in de meter/stoppenkast wil kijken. Vakman! Nou, dan fotograferen we ‘m ook maar staande daarvoor, hêhhêhhêh….

IMG_1002PS-1

Er volgen meer geïnteresseerden in de klusflats, wanneer ze met tekeningen van de woning aankomen is Maaike vanzelfsprekend de aangewezen persoon.

IMG_1007 2PS

Volgende bezoeker is een vrouw die een Flat heeft gekocht in Fase 2. Ze heeft’ m casco gekocht. De keuken is besteld, dat betekent dat er de komende tijd veel moet gebeuren. Er worden ideeën en mogelijkheden uitgewisseld.

IMG_1012PS

IMG_1024PS

Deze vrouw op de foto hieronder -fotograaf van beroep- heeft een flat in Fase 2 op de benedenverdieping gekocht, ik weet nu even niet meer of het op de begane grond was of -net als mijn woning- op de eerste verdieping…. Ook haar flat was deze middag toegankelijk voor de belangstellenden, vandaar haar fraaie rode “DeFlat”-overall. Ik had heel graag bij haar in de woning willen kijken, maar er is helaas niet meer van gekomen. Later die middag stuurt zij ook haar ouders naar mijn flat!

IMG_1033PS

IMG_1051PS

Ok., nieuwe bezoekers. Wat blijkt, opnieuw een fotograaf. Ik ben zelf niets meer dan een kiekjesmaker, en al die professionals maken me behoorlijk nerveus, hêhhêhhêh….. Frits Meyst is alhier in gezelschap van zijn zus en hij heeft belangstelling voor een klusflat. Ik krijg van hem een kaartje in handen gedrukt, vandaar dat hij één van de weinige bezoekers is wiens naam ik heb mogen be- en onthouden.

IMG_1046PS

Door middel van dat kaartje heb ik ook mogen kennismaken met zijn website, er staan geweldig mooie maar ook zeer aangrijpende foto’s en reportages op. Absolute aanrader:

http://www.meystphoto.com

We lopen tegen de eindtijd, te weten 16.00 uur, van de Open Dag aan, maar het bezoek blijft komen. Hier een moeder met haar zoon en een vriend van de zoon, belangstellenden inzake een klusflat. Mevrouw noemt het gesprek met Maaike zeer nuttig…

IMG_1054PS

Volgend bezoek is een vrouw met belangstelling voor een klusflat. De wereld is klein, de foto hieronder toont twee dames die beiden oorspronkelijk uit …. Schiedam (ook 010) komen, hêhhêhhêh…

IMG_1056PS

De vrouw op de foto hieronder is een bewoonster van de flat in fase 1, zij het dat zij op een veel hoger niveau woont dan ik 😉IMG_1059PS

later melden ook haar ouders zich in de flat.

IMG_1064PS

Het loopt tegen vijven als de allerlaatste bezoekers zich melden, hier zijn de drie laatste bezoekers van de dag, belangstellenden voor een klusflat.

IMG_1068PS

17.30 uur, terug naar Hilversum, op de fiets. Word ik onderweg zomaar overvallen door een -naar ik meen door wielrenners genoemde- hongerklop. Ik kan u mededelen dat dit zorgt voor een ultra-lange terugreis naar huis, en mede door de oostenwind vestig ik een ultiem duurrecord inzake de reistijd van deze terugrit. Daar plaats ik maar geen plaatje van.

20150117 Kleiburg Open Dag 001

2 thoughts on “Nieuwjaars-, Verjaar- en Open-Dag

    • Goede reactie! in ieder geval veel beter dan de tot nu toe meest gegeven reactie: “Koop toch een elektrische fiets!”
      Met zo’n ding wil je toch niet dood worden gevonden, is het wel?, hêhhêhhêh….

Plaats een reactie